Η σημασία της είναι καθοριστική. Από αυτήν θα εξαρτηθεί το ύφος, ο προϋπολογισμός αλλά και ολόκληρος ο γάμος. Η wedding guest list είναι το πρώτο βήμα μετά το #savethedate και χρήζει της ανάλογης προσοχής. Εξαιτίας της άλλωστε έχουν ξεσπάσει -όχι λίγες φορές- οικογενειακοί εμφύλιοι.

Φωτογραφία από Jeremy Wong (Pexels)

Βήμα 1ο: Ανοιχτός ή κλειστός γάμος;

Ένας γάμος με 200 καλεσμένους μπορεί στην Αθήνα να θεωρείται ανοιχτός αλλά για την Κρήτη είναι ένας γάμος που πραγματοποιείται σε στενό οικογενειακό κύκλο. Ορίστε τι σημαίνει για εσάς ανοιχτός ή κλειστός γάμος, σκεφτείτε πώς θέλετε να είναι ο δικός σας και αποφασίστε τον ακριβή αριθμό καλεσμένων (με μια απόκλιση 10 ατόμων για τα last minute check-ins).

Βήμα 2ο: Brainstorming

Καταγράψτε ονόματα ξεκινώντας από τα πιο σημαντικά. Φυσικά και κάθε άνθρωπος που περνάει από τη ζωή μας είναι για κάποιο λόγο σημαντικός, το θέμα όμως εδώ είναι αν και γιατί θέλουμε να παραβρεθεί στον γάμο μας. Προσοχή, μπορεί η απάντηση να φαίνεται εύκολη αλλά δεν είναι.

Βήμα 3ο: Pr γονέων παιδεύουσι τέκνα

Είθισται να δίνεται η δυνατότητα στους γονείς των weds-to-be να καλούν και οι ίδιοι κόσμο (ή να παίρνουν την πρωτοβουλία από μόνοι τους!). Σε αυτή την περίπτωση, είναι αποκλειστικά δική σας απόφαση αν θα τηρήσετε το συγκεκριμένο «έθιμο». Προσοχή, αν η απάντηση είναι NAI ορίστε τους αυστηρό αριθμό προσκεκλημένων.

Φωτογραφία από Luana Freitas (Pexels)

Βήμα 4ο: Η τεχνολογία στην υπηρεσία του γάμου!

Τα περισσότερα, αν όχι όλα τα σύγχρονα ζευγάρια, ξέρουν να χρησιμοποιούν excel, εργαλείο που αποδεικνύεται και εδώ παραπάνω από χρήσιμο, ενώ υπάρχουν πλέον και πολλές σχετικές εφαρμογές, όπως το The seating planner. “Minute spent organizing, an hour is earned”, είχε πει ο Benjamin Franklin και σίγουρα εδώ επιβεβαιώνεται 100%.

Ξεκινήστε κάνοντας ο καθένας τη δική του λίστα, αφού βάλετε τα ονόματα και τα επίθετα σε ξεχωριστά κελιά. Συγκρίνετε τις λίστες για να αφαιρέσετε τα ονόματα που εμφανίζονται και στις δύο και τέλος, κάντε μια ταξινόμηση χρησιμοποιώντας τα ανάλογα φίλτρα. Μην ξεχάσετε να υπολογίσετε τους plus one καλεσμένους!

Φωτογραφία από Diana Light (Pexels)

Βήμα 5ο: Τα προσκλητήρια

Έχετε οριστικοποιήσει τη λίστα και μένει να στείλετε τα προσκλητήρια. Υπάρχει πάντα η χειρόγραφη λύση. Αν την προτιμήσετε καλό είναι να συνοδεύεται από προσωπική προσφώνηση, π.χ. «Στον κολλητό μου ή στους αγαπημένους μου θείους». Διαφορετικά, και ειδικά στην περίπτωση που δεν υπάρχει καλλιγράφος στην οικογένεια, προτιμήστε τη λύση του εκτυπωμένου αυτοκόλλητου.

Keep in mind:

  • Plus one: Είτε ισχύει είτε όχι, καλό είναι να το επισημάνετε στους καλεσμένους σας ώστε να αποφύγετε παρεξηγήσεις και αμήχανες στιγμές.
  • Ακόμα κι αν έχετε στα χέρια σας την τελική λίστα υπολογίστε τουλάχιστον 10 θέσεις για last minute check-ins.
  • Συνήθως οι κουμπάροι δικαιούνται να καλέσουν φίλους ή συγγενείς. Καλό είναι να ορίσετε έναν αριθμό και να τους ενημερώσετε εγκαίρως.

RELATED POSTS

6+1 κοινά λάθη στα social media που κάνουμε ως καλεσμένοι σε γάμο!

Άραγε, υπάρχει άγραφο savoir vivre στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Λίστα καλεσμένων: Ποιους θα αφήσεις εκτός και πώς το ανακοινώνεις;

Να το πεις, να μην το πεις ή να επιλέξεις τον τρίτο δρόμο;

Yes I do Spots | Σημεία Διανομής 

Πού θα βρείτε το Yes I Do Free Press