Χιλιάδες επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των εκδηλώσεων θα είναι υποχρεωμένοι από το νέο έτος να τηρούν Ψηφιακό Πελατολόγιο. Εταιρείες catering, wedding planners, κτήματα δεξιώσεων, εταιρείες ήχου και φωτισμού και άλλοι επαγγελματίες της wedding industry θα καταχωρούν κάθε συμφωνία με πελάτη στο e-πελατολόγιο και τα στοιχεία θα αποστέλλονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ, ώστε να εντοπίζει άμεσα φορολογικές ασυμφωνίες και να προχωρά σε ελέγχους.

Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί το νέο εργαλείο της ΑΑΔΕ για τη συστηματική παρακολούθηση των συναλλαγών συγκεκριμένων επαγγελματικών κλάδων. Πρόκειται για μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία οι επιχειρήσεις καταχωρούν τα στοιχεία κάθε πελάτη πριν από την παροχή υπηρεσίας, με τα δεδομένα να διαβιβάζονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ και να διασταυρώνονται με τα αντίστοιχα παραστατικά.
Με την εγγραφή στο e-πελατολόγιο, ξεκινά άτυπα η αντίστροφη μέτρηση για την υποχρεωτική έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου. Αν ο πελάτης βρίσκεται στον χώρο χωρίς να έχει προηγηθεί καταχώριση, η παράβαση επισύρει πρόστιμα και ενεργοποιεί διαδικασία φορολογικού ελέγχου. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται επιτρέπουν στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί τη ροή πελατών σε πραγματικό χρόνο, να εντοπίζει ασυνήθιστες μεταβολές και να κατευθύνει τους φορολογικούς ελέγχους με στοχευμένο τρόπο.
Παράλληλα, πραγματοποιείται διασταύρωση των δεδομένων του Ψηφιακού Πελατολογίου με τα στοιχεία των αποδείξεων που μεταφέρονται στο σύστημα myDATA, ώστε να διαπιστώνεται αν υπάρχει πλήρης αντιστοιχία μεταξύ των πελατών που καταχωρήθηκαν και των παραστατικών που εκδόθηκαν. Σε περίπτωση διαφορών, η επιχείρηση υπόκειται άμεσα σε φορολογικό έλεγχο.









