Ο χαρισματικός σχεδιαστής μίλησε στο yes-i-do.gr για την κομψότητα του παρελθόντος, το στυλ της Αθηναίας σήμερα, αλλά και τη μετατροπή που θα έκανε στα σύγχρονα νυφικά φορέματα.

Αν η κομψότητα είναι στην κορυφή των στιλιστικών προτεραιοτήτων μας, αν δεν φοβόμαστε να εκφράσουμε το ρομαντισμό μας μέσα από τις ενδυματολογικές επιλογές μας, αν ονειρευόμαστε να ταξιδέψουμε στο παρελθόν με μια χρονομηχανή ή αν οι διαχρονικές ντίβες είναι τα πιο δυνατά πρότυπά μας, τότε στις δημιουργίες του Βασίλη Ζούλια θα βρούμε έναν παράδεισο μόδας στον οποίο μπορούμε να ενδώσουμε ανεπιφύλακτα. Έναν κόσμο με νοσταλγικές και ταυτόχρονα ενημερωμένες σιλουέτες, αλλά και με νύφες-νεράιδες των παραμυθιών.

Από τη Γωγώ Καρκάνη

Την αγάπη σας για τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 την έχετε εκφράσει και μέσα από συνεντεύξεις και, κυρίως, μέσα από τις συλλογές σας. Ποια στοιχεία τους έχουν εξελιχθεί για εσάς σε δημιουργικές «εμμονές», στις οποίες καταφεύγετε ξανά και ξανά;

H εμμονή είναι μία και μοναδική: Στην καλαισθησία και στην κομψότητα που υπήρχε στο παρελθόν σε μια δημιουργική μετάφραση στο σήμερα.

_dsc0897.jpg

Ζήσατε στο φουλ το ελληνικό «sex and drugs and rock ‘n’ roll» των ‘80s. Αφήνοντας στην άκρη τις δοκιμασίες που περάσατε, υπάρχει κάποια θετική παρακαταθήκη, από τις εμπειρίες εκείνης της περιόδου, στη σχεδιαστική ταυτότητά σας;

Θα άλλαζα λίγο αυτό το πασίγνωστο quote των ‘80s κάπως έτσι: “fashion, drugs and rock n roll…”. Tα ‘80s ήταν η δεκαετία που ξεκίνησα μια εικοσαετή απόλυτα πετυχημένη πορεία ως στυλίστας και η δεκαετία που σίγουρα καθόρισε και τη δυνατή ταυτότητά μου όσον αφορά το στυλ.

Το Resort look φόρεμα-παντελόνι της Alison Brie στις Χρυσές Σφαίρες του 2018, που είχε τη δική σας υπογραφή, ήταν ένα από τις ομορφότερα της τελετής. Ποιες ήταν η έμπνευση και η δημιουργική διαδικασία πίσω από αυτό το κομμάτι;

Αυτό το σύνολο με το παντελόνι ήταν εμπνευσμένο από τη σειρά “I Love Lucy” και τη Lucille Ball. Θυμάμαι ότι έγινε τελευταία στιγμή, για ένα show που οργάνωνε η Τζένη Μπαλατσινού στο Ίδρυμα Νιάρχος. Στην κυριολεξία την τελευταία μέρα είχα την ιδέα να κόψω το φόρεμα στη μέση και να το συνδυάσω με το παντελόνι, που βέβαια έκανε και την ειδοποιό διαφορά εκείνη τη νύχτα στις Χρυσές Σφαίρες, η οποία ήταν αφιερωμένη στην αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης και όλες έπρεπε να φορέσουν μαύρα.

Ανάμεσα στις γυναίκες που έχουν φορέσει δημιουργίες σας είναι οι Gwen Stefani και Ariana Rockefeller. Ποια άλλη προσωπικότητα, σύγχρονη ή από το παρελθόν, θα επιθυμούσατε να ντύσετε αν σας δινόταν η ευκαιρία;

Από το παρελθόν είναι τρεις και απόλυτα συγκεκριμένες: Μελίνα Μερκούρη, Grace Kelly και Audrey Hepburn.

Με ποια υλικά απολαμβάνετε περισσότερο να δουλεύετε και ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους σάς γοητεύουν;

Όλα ξεκινούν από το ύφασμα… είναι μαγική η στιγμή που το πιάνω στα χέρια μου και αρχίζω να το δουλεύω με την τεχνική του moulage σε μια κούκλα.

ce9a8171.jpg

«Η Ελλάδα δεν είναι μικρή, είναι πολύ μεγάλη, είναι το κέντρο του κόσμου για μένα», έχετε πει. Με ποια στοιχεία μπορεί η χώρα μας να συνεισφέρει στο παγκόσμιο πανόραμα της μόδας;

Με το πολύ δυνατό και δημιουργικό σύνολο των Ελλήνων σχεδιαστών. Ήδη αρκετοί από εμάς έχουμε δυνατές συνεργασίες με τον υπόλοιπο κόσμο. Αποφεύγω να χρησιμοποιήσω τη λέξη “εξωτερικό”, γιατί θεωρώ και τη χώρα μας εξωτερικό….

Έχετε σχολιάσει ότι η Αθηναία παλαιότερα ήξερε να ντυθεί. Γιατί, πιστεύετε, «το έχασε» κάπου στη διαδρομή;

Δεν πιστεύω ότι το έχασε, το αντίθετο θα έλεγα… Το μόνο λάθος είναι ότι όλες κάποια στιγμή στα events δείχνουν κάπως ίδιες, γιατί ακολουθούν με μανία τα trends. Παλιότερα υπήρχαν γυναίκες με πολύ δυνατή προσωπικότητα και έντονο προσωπικό στυλ.

ce9a8755.jpg

Στην ιστοσελίδα σας παραθέτετε τη φράση του Francis Bacon «Fashion is the only attempt to realize art in living forms and social intercourse». Παράλληλα όμως έχετε δηλώσει ότι «η μόδα δεν είναι τέχνη, γιατί η τέχνη είναι κάτι πολύ ιερό». Η δική σας μόδα σε ποια σημεία τέμνεται, ή θα επιθυμούσατε να τέμνεται, με την τέχνη;

Αυτό που είπε ο Bacon είναι πολύ σωστό. Υπήρξαν σχεδιαστές όπως η Schiaparelli και ο Erté που πλησίασαν πολύ κοντά στο να θεωρούνται τα ρούχα τους έργα τέχνης. Στη σύγχρονη εποχή θα παρέθετα τον Thierry Mugler και τη Rei Kawakubo και θα σταματούσα εκεί. Σε ξεχωριστή θέση ανήκει το show της Μαίρης Κατράντζου στον ναό του Σουνίου, όπου κάθε ρούχο ήταν μια δήλωση τέχνης. Η δική μου μόδα επ’ ουδενί δεν τέμνεται με την τέχνη. Δεν έχω φτάσει ακόμη εκεί.

Αν μια γυναίκα θα μπορούσε να επενδύσει μόνο σε ένα εμβληματικό item από τη χειμερινή συλλογή σας, ποιο θα της προτείνατε;

Ένα απλό μαύρο φόρεμα, που θα μείνει για πάντα στην ντουλάπα της.

Πώς φαντάζεστε τη νύφη που φοράει μια bridal δημιουργία Vassilis Zoulias;

Τη φαντάζομαι με την απόλυτα δική της υπόσταση, που δεν θα θυμίζει καμία άλλη εκεί έξω….

ce9a9415.jpg

Στα δεκατέσσερά σας χρόνια είχατε σκίσει το νυφικό της μητέρας σας, κάνοντάς το μίνι. Βλέποντας τα σύγχρονα νυφικά, ποια είναι η πρώτη μετατροπή που σας έρχεται αυτόματα στο μυαλό να κάνετε;

Να αφαιρέσω τους έντονους στηθόδεσμους-κορσέδες. Δυστυχώς απέχουν πολύ από την έννοια του μυστηρίου που είναι μια τέτοια τελετή.

ce9a9485.jpg

Στο πρόσφατο show της resort συλλογής σας Α/Κ 2022 παρέλασε η μούσα σας Υακίνθη Καραβίτη-Πολίτη. Η μόδα έχει γίνει πιο συμπεριληπτική όσον αφορά την ηλικία των γυναικών ή έχουμε ακόμα δρόμο;

Στο τελευταίο μου show είχα στην κυριολεξία όλες τις ηλικίες, από 15 έως 83 ετών που είναι η υπέροχη Υακίνθη, και μπορώ άνετα να πω ότι είμαι από τους πρώτους που ξεκίνησαν αυτό το trend, χρησιμοποιώντας μοντέλα όλων των ηλικιών από την πρώτη μου επίδειξη το ‘07. Σήμερα ζούμε στην εποχή που η διαφορετικότητα, είτε αφορά την ηλικία είτε τη σωματική διάπλαση, είναι απόλυτα αποδεκτή.

vassiliszoulias.com

Ακαδημίας 4, Αθήνα

2107225613

contact@vassiliszoulias.com

Facebook: @VassilisEmmanuelZoulias

Instagram: @vzoulias