Από τον Παναγιώτη Κούστα

Statement κοσμήματα από πλατίνα και χρυσό, στολισμένα με ογκώδεις πολύτιμους λίθους σε έντονα χρώματα, μονόπετρα με διαμάντια υψηλού βάρους και εκατοντάδες μπριγιάν, βέρες που δεν μοιάζουν με άλλες και ρολόγια με οφιοσχημα μπρασελέ. Ο οίκος Bvlgari είναι το συνώνυμο της απόλυτης πολυτέλειας. 

Από κατάστημα για τουρίστες, στην κορυφή της haute joaillerie

1884, Ρώμη. Ο αργυροχόος Σωτήριος Βούλγαρης ανοίγει το πρώτο του κατάστημα στη Via Sistina, συνεχίζοντας την παράδοση του τόπου καταγωγής του, της Παραμυθιάς, που άκμασε ως εμπορικό και καλλιτεχνικό κέντρο των Αρωμάνων (Βλάχων) αργυροχόων σε όλα τα Βαλκάνια. 137 χρόνια μετά, παρότι ο οίκος εδώ και μία δεκαετία έχει παραχωρήσει το 50,4% των μετοχών του στον όμιλο LVMH, στο τιμόνι του βρίσκουμε τον Paolo Bulgari, εγγονό του πολυμήχανου Ηπειρώτη και της Ελένης Μπάσιου. Εύλογα αναρωτιέται κανείς για τους σταθμούς σε αυτή την οικογενειακή εποποιία με την ελληνική σφραγίδα που μετέτρεψαν ένα μαγαζί-τουριστική ατραξιόν σε οίκο-σύμβολο της υπέρτατης χλιδής. Η πρώτη αναγνώριση έρχεται από τους αριστοκρατικής καταγωγής, προνομιούχους και εύπορους, κυρίως Άγγλους, νέους που, στο γύρισμα του 19ου αιώνα, πραγματοποιούν τον «Grand Tour», διασχίζοντας ως τουρίστες την ευρωπαϊκή ήπειρο από τον βορρά προς τον νότο, ως τμήμα της εκπαίδευσής τους. Το έντονο ενδιαφέρον τους για τα κομψοτεχνήματα από ασήμι του Σωτήριου Βούλγαρη μετατρέπει το πρώτο του αργυροχοείο σε σταθμό του «οδοιπορικού» τους και, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης των δημιουργημάτων του, νέα καταστήματα με την επωνυμία του αρχίζουν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στα «τουριστικά σποτ» της «αιώνιας πόλης». Αυτή η διαρκής ανάπτυξη στις πωλήσεις επιτρέπει, από τη δεκαετία του 1920 και μετά, το πέρασμα από τα «ασημένια στολίδια» στην haute joaillerie, με την ταυτόχρονη ανάληψη της διοίκησης από τη δεύτερη γενιά της οικογένειας Βούλγαρη.

«Blue Fantasy» necklace, ένα εμβληματικό κομμάτι από λευκά διαμάντια και μπλε ζαφείρια, επιστέγασμα της συλλογής υψηλής κοσμηματοποιίας «Barocko».

Έτσι, στα Roaring 1920s, το ασήμι παραγκωνίζεται και η πλατίνα και τα διαμάντια δίνουν για πρώτη φορά σχήμα στις δημιουργίες του οίκου. Μαζί με την αλλαγή στην πρώτη ύλη, το στιλ τους ξεφεύγει από τα ρωμαϊκά πρότυπα και τα περίτεχνα φλοράλ με τις αναφορές στη βυζαντινή και την ισλαμική τέχνη και εναρμονίζεται ως έναν βαθμό με τις επιταγές των τότε σύγχρονων τάσεων της γαλλικής σχολής με τις γεωμετρικές και Art déco φόρμες. Λίγο αργότερα, το 1934, η στιλιζαρισμένη γραφή της επωνυμίας BVLGARI, πάντα με κεφαλαία και πάντα με το V στη θέση του U, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά, ενώ, από τη δεκαετία του 1940 και μετά, το χλιδάτο στιλ με τις λαμπερές αποχρώσεις του κίτρινου χρυσού και τις ελικοειδείς σπείρες των οφιόσχημων στολιδιών των περιώνυμων «Serpenti» παίρνει τη σύγχρονή του μορφή.

Πλατινένιο δαχτυλίδι αρραβώνα από τη συλλογή «Griffe», με pavé κεντρικό διαμάντι και στεφάνη διακοσμημένη με διαμάντια σε κοπή μπριγιάν.Γυναικεία βέρα της συλλογής «Eternity Band» από κίτρινο χρυσό 18 καρατίων, με διαμάντια σε στρογγυλή κοπή μπριγιάν.

Τολμηρά χρώματα και εκλεκτισμός

Το πλέον αναγνωρίσιμο «στιλ BVLGARI» αρχίζει να απογειώνεται στα κομψά 1950s με τη χρήση πολύχρωμων πολύτιμων λίθων σε κοπή καμπουσόν (κυρτή και θολωτή, χωρίς έδρες), που αναδεικνύει τη ζωντάνια των αποχρώσεών τους. Το έτος-καμπή για την πορεία του οίκου, βέβαια, είναι το 1960, χρονιά κατά την οποία προβάλλεται στις σκοτεινές αίθουσες των κινηματογράφων το φιλμ «La Dolce Vita» του Federico Fellini, συμπυκνώνοντας το πνεύμα μιας ολόκληρης εποχής για την ευρωπαϊκή – και όχι μόνο– ήπειρο, διαδίδοντας το όνειρο για μια ζωή γλυκιά, γεμάτη πολυτέλεια και γκλάμουρ. Οι σταρ της Cinecittà, αλλά και οι πλούσιοι και ισχυροί όλου του κόσμου, δίνουν πλέον τα ραντεβού τους στο flagship κατάστημα της Via Condotti (που άνοιξε το 1905), ενισχύοντας τη διεθνή φήμη ενός οίκου του οποίου τα κοσμήματα φορούν στις επίσημες εμφανίσεις τους όχι μόνο η Anna Magnani και η Gina Lollobrigida, αλλά και η Ingrid Bergman και, φυσικά, η Elizabeth Taylor.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, με την επέλαση της αισιοδοξίας στην παγκόσμια οικονομία και της disco υπερβολής στην αισθητική και ενώ στο τιμόνι του οίκου βρίσκονται ήδη μέλη της τρίτης γενιάς της οικογένειας Βούλγαρη–, το σήμα BVLGARI βγαίνει για πρώτη φορά από τα ιταλικά σύνορα για να επεκταθεί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, με το στρατηγικό άνοιγμα μπουτίκ στη Νέα Υόρκη, τη Γενεύη, το Παρίσι και το Μόντε Κάρλο. Παράλληλα, στα εικονικά σχέδια των κοσμημάτων που κληροδοτούνται για τις επόμενες γενιές προστίθενται καινούρια, που, υπό το πνεύμα μιας αχαλίνωτης δημιουργικότητας, ακολουθούν τα κελεύσματα της νέας εποχής, με αναφορές στην ευγενή τέχνη της Άπω Ανατολής και την Pop Art, ενώ το 1977 ο οίκος επεκτείνεται δυναμικά στην ωρολογοποιία, με το γυναικείο ρολόι «BVLGARI BVLGARI» να αποτελεί μέχρι σήμερα αντικείμενο πόθου.

Το γυναικείο ρολόι «Serpenti Tubogas» με το διπλό σπιράλ μπρασελέ από ατσάλι και ροζ χρυσό και το διακοσμημένο με διαμάντια καντράν από ασήμι και οπαλίνα.Μονόπετρο πλατινένιο δαχτυλίδι από τη συλλογή «Dedicata a Venezia», με διαμάντι σε κοπή μπριγιάν.

Στην πρώτη γραμμή της πρωτοπορίας

Τις επόμενες δεκαετίες και μέχρι τις ημέρες μας, ο οίκος συνεχίζει να εμπλουτίζει τις κλασικές του συλλογές με νέα κομμάτια, να δημιουργεί καινούρια και να πρωτοπορεί λανσάροντας statement κοσμήματα που μπορούν να φορεθούν από το πρωί μέχρι το βράδυ, διευρύνοντας τα όρια της πολυτελούς εμπειρίας, τόσο με την εικόνα όσο και με την ευχάριστη αίσθηση που δίνει το άγγιγμά τους πάνω στο δέρμα. Πλάι στα κοσμήματα και τα ρολόγια, που θα βρει κανείς στις περισσότερες από 230 μπουτίκ του ανά τον κόσμο, στέκονται επί ίσοις όροις αρώματα για άντρες και γυναίκες –το πρώτο άρωμα του οίκου, «Eau Parfumée au thé vert», κυκλοφόρησε το 1993, ενώ το θεϊκό «BVLGARI Pour Homme» είναι το πρώτο άρωμα που αγόρασα εγώ ο ίδιος, όταν έβγαλα τα πρώτα δικά μου χρήματα, το 2004, γυαλιά ηλίου (σε συνεργασία με την εταιρεία Luxottica), μεταξωτά μαντίλια, τσάντες και μικρά δερμάτινα είδη. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, σε συνεργασία.

Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, σε συνεργασία με τον όμιλο Marriott International, στις δραστηριότητες του οίκου-super brand προστέθηκε η ανάπτυξη μιας αλυσίδας boutique hotels. Και, ενώ τα πρώτα ξενοδοχεία έχουν εδώ και χρόνια ανοίξει τις πόρτες τους στο Μιλάνο, το Μπαλί, το Λονδίνο, το Ντουμπάι, το Πεκίνο και τη Σαγκάη, το επόμενο διάστημα αναμένονται τα εγκαίνια των νέων «αρχιτεκτονικών κοσμημάτων» στο Παρίσι, τη Μόσχα και το Τόκιο όλες τους, πόλεις όμορφες και ιδανικές για ένα ταξίδι του μέλιτος μετά την πανδημία.

Η εικονική «Serpenti Forever» δερμάτινη τσάντα με το επιπλατινωμένο κούμπωμα σε σχήμα κεφαλιού φιδιού – τη θέση των ματιών του έχουν πάρει δύο μαλαχίτες.

YES I DO TIP: Στο tab «Engagement & Wedding» του www.bulgari.com μπορείτε να βρείτε μονόπετρα δαχτυλίδια αρραβώνα, αντρικές και γυναικείες βέρες, αλλά και κοσμήματα από διαμάντια για το δώρο της κουμπάρας σας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙEΣ: www.bulgari.com

Διαβάστε αυτό το άρθρο και ακόμη περισσότερα στο νέο τεύχος του Yes I Do που κυκλοφορεί σε 300 premium σημεία σε όλη την Ελλάδα. 

Must Read:

10 Jimmy Choo κλειστές νυφικές γόβες που θα άφηναν την Carrie Bradshaw με το στόμα ανοιχτό

Τα 5 στιλ νυφικού που κολακεύουν όλες τις γυναίκες

Ποια είναι τα 10 πιο δημοφιλή λουλούδια για τη νυφική ανθοδέσμη;

Most Popular:

Παντρεύεσαι μέσα στο 2021; Αυτά είναι τα 4 πράγματα που πρέπει να ξέρεις

Οργάνωση γάμου: Δημιουργήσαμε την απόλυτη wedding planning checklist!

Ετήσια Συνδρομή | Το #1 wedding free press της χώρας στην πόρτα σας!