H Maria Grazia Chiuri είναι η πρώτη γυναίκα creative director στην ιστορία του οίκου Dior. Αυτό το ξέρουν όλοι. Αυτό, όμως, που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι το ότι πίσω από τις συλλογές της υπάρχει πάντα ένα δεύτερο επίπεδο, μια βαθύτερη σκέψη η οποία αποτελεί πηγή της έμπνευσής της. Όπως διαβάσαμε στη Vogue, στην couture συλλογή του οίκου Christian Dior για το Φθινόπωρο του 2019, η Chiuri εμπνεύστηκε από τον Bernard Rudofsky, έναν Αυστροαμερικανό συγγραφέα σύγχρονο του Christian Dior ο οποίος έγραψε το δοκίμιο «Are Clothes Modern?» το 1947. Σε αυτό, ο Rudofsky υποστήριξε ότι πολλές συμβάσεις οι οποίες θεωρούνται άρρηκτα συνδεδεμένες με το ντύσιμο -και γι’αυτό δεν αμφισβητούνται- είναι στην πραγματικότητα άσχημες, άχρηστες, ακόμα και βλαβερές. H Chiuri θεώρησε παράδειγμα τέτοιας σύμβασης τα μυτερά παπούτσια που παραμορφώνουν το πόδι και ως απάντηση σχεδίασε για το show μια συλλογή από δετά φλατ σανδάλια.

Όταν το 1986 ο Κώστας Τριπολίτης έγραφε για τον Αντώνη Βαρδή τον στίχο «φορούσε μαύρο νυφικό η περσινή μας η κοπέλα», δεν φανταζόταν ότι 33 χρόνια μετά η Maria Grazia Chiuri θα έκανε τον λόγο του πράξη.

Έτσι, η Chiuri απενοχοποίησε τον όρο woman-friendly εισάγοντάς τον στη συλλογή υψηλής ραπτικής του οίκου. Ταυτόχρονα, μας χάρισε μια κολεξιόν στην οποία κυριαρχεί το μαύρο χρώμα η οποία, όμως, δεν μπορεί με τίποτα να χαρακτηριστεί ως «λιτή». Μέσω της μονοχρωμίας των περισσότερων συνόλων -η οποία διέγραψε από το οπτικό μας πεδίο το χρώμα- ήρθε στο κέντρο της προσοχής η αρχιτεκτονική, η γραμμή του ρούχου, η υφή και οι λεπτομέρειες. 

Καθώς είμαστε wedding portal, αυτά που πρώτα μας εντυπωσίασαν ήταν τα πέπλα που άνοιξαν το show, αλλά και τα πολυτελή και συγχρόνως απλά κομμάτια που ακολούθησαν. Υπέροχες φόρμες, αβίαστες και μοντέρνες γραμμές μακριά από τις old-fashioned νόρμες. Πιστές, πάντα, στη διάσημη «αρχιτεκτονική» των ρούχων του οίκου Dior. Αυτή η μαγευτική έλλειψη βαρύτητας αποτέλεσε και τον «wow factor» της συλλογής.

Όταν η σχεδιάστρια ανακάλυψε κάποια παλιά δείγματα υφασμάτων και άλλων υλικών στα αρχεία του οίκου, αποφάσισε να τα χρησιμοποιήσει ως βάση για τις νέες της δημιουργίες. Τοποθέτησε διχτυωτά tops κάτω από τους κορσέδες των φορεμάτων και δημιούργησε στρώσεις στις διχτυωτές φούστες χρησιμοποιώντας υφάσματα διαφορετικής πυκνότητας τα οποία έδωσαν την αίσθηση της διαφανούς κομψότητας.

Ανάμεσά τους ξεχωρίσαμε τα βραδινά φορέματα σε μαύρο χρώμα, όμορφα και ανάλαφρα, παρά την κατασκευή τους από διαφορετικά και πολλές φορές βαριά υλικά. Φορέματα τόσο εντυπωσιακά που η Vogue τα πρότεινε ως ιδανικά νυφικά για εναλλακτικές νύφες. Και, όντως, είναι! Τα μαύρα «νυφικά» του Dior αποτελούν την πιο ενδιαφέρουσα τάση της σεζόν και κι εμείς ανυπομονούμε να τα δούμε και εκτός catwalk.

Στη συνέχεια, δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το show:

yes-i-do-dior-black-1.jpg

yes-i-do-dior-black-2.jpg

yes-i-do-dior-black-3.jpg

yes-i-do-dior-black-4.jpg

yes-i-do-dior-black-5.jpg

yes-i-do-dior-black-6.jpg

Με πληροφορίες από Vogue.com
Φωτογραφίες: Alessandro Lucioni / Gorunway.com

Διαβάστε επίσης…