Από τον Παναγιώτη Κούστα

Είναι νωρίς το πρωί. Ένα ταξί σταματάει μπροστά από το flagship store του οίκου Tiffany & Co. στην 5η Λεωφόρο και αποβιβάζει την κινηματογραφική Holly Golightly. Κομψή μέσα σε ένα στενό μαύρο φόρεμα και στολισμένη για τις ανάγκες των γυρισμάτων με δανεικά από το κατάστημα διαμάντια, η αρχετυπική σοσιαλιτέ που ενσάρκωσε η Audrey Hepburn χαζεύει τη βιτρίνα του ενώ απολαμβάνει στο χέρι τον καφέ και το κρουασάν της. Έκτοτε, εκατομμύρια άλλα κορίτσια θα ζουν με την υπόσχεση της εκπλήρωσης ενός και μόνο ονείρου: να αποκτήσουν το παραμικρό αντικείμενο με την υπογραφή του αμερικανικού οίκου. Κυρίως, το μονόπετρο του αρραβώνα τους.  

Αφίσα του 1961 για την κινηματογραφική ταινία «Breakfast at Tiffany’s».

Cartier ή Tiffany;

Όταν η συζήτηση στρέφεται γύρω από το μονόπετρο και τις βέρες ενός ζευγαριού που ετοιμάζεται να παντρευτεί, ή θα είσαι τύπος Cartier ή τύπος Tiffany. Και εγώ, παρότι είμαι ξεκάθαρα τύπος Cartier, έχω δει τόσες φορές την ταινία που απογείωσε την καριέρα της Audrey Hepburn, ώστε στο άκουσμα και μόνο της λέξης «Tiffany» μεταφέρομαι σε έναν θαυμαστό κόσμο πολυτέλειας στον οποίο κυριαρχεί μια αχρονική, παραισθησιακή καταναλωτική ευφορία. Σε έναν κόσμο γεμάτο κομψοτεχνήματα της haute joaillerie και ευγενείς πωλητές που, όπως στη μεγάλη οθόνη, δεν θα αρνούνταν σε ένα ερωτευμένο ζευγάρι την επιθυμία να χαράξει τα αρχικά του ακόμα και σε ένα μπακιρένιο δαχτυλίδι-δώρο έκπληξη ενός ευρείας κατανάλωσης σνακ.

Ο φετιχισμός της συσκευασίας. Ένα δερμάτινο κουτί διαστάσεων 10,1 x 10,1 εκατοστών στη χαρακτηριστική απόχρωση του Tiffany Blue κοστίζει 560 ευρώ. Η έμπνευση για το χρώμα, που έγινε γνωστό ως Tiffany’s Blue και ταυτίστηκε με τον οίκο, προέκυψε από την αδυναμία της αυτοκράτειρας Ευγενίας, συζύγου του Ναπολέοντα Γ’ και τελευταίας βασίλισσας των Γάλλων (από το 1853 έως το 1871), στη συγκεκριμένη απόχρωση.

Πότε και πώς ξεκίνησε η «αμερικανική εποποιία» του οίκου;

Το σήμα Tiffany & Co. κατοχυρώθηκε επισήμως το 1853, ως συνέχεια του καταστήματος Tiffany & Young που είχε ανοίξει τις πύλες του το 1837. Όσο κι αν σήμερα μας φαίνεται –και είναι– περίεργο, για πολλά χρόνια το πλέον εικονικό κοσμηματοπωλείο του κόσμου δεν είχε καμία σχέση με τα διαμάντια. Αντί αυτών, στις προθήκες του «λαμποκοπούσαν» είδη αλληλογραφίας, πολυτελείς βεντάλιες και διακοσμητικά αντικείμενα «εισαγωγής από την Ευρώπη». Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφύλιου Πολέμου (1861-1865), όταν πολλές επιχειρήσεις άλλαζαν ή επέκτειναν το αντικείμενό τους σε άλλα πεδία, η Tiffany & Co. παρήγαγε μεταξύ άλλων χειρουργικά εργαλεία αλλά και όπλα.

Πάνω: Μονόπετρο από κίτρινο χρυσό 18Κ με το εικονικό δέσιμο Tiffany. | Μονόπετρο από λευκόχρυσο Tiffany Soleste, στεφανωμένο με ροζ και λευκά διαμάντια σε κοπή μπριγιάν.
Κάτω: Μονόπετρο από λευκόχρυσο με στρογγυλό διαμάντι σε κοπή μπριγιάν και δέσιμο σε σχήμα φιόγκου, ενός σχεδίου που στη Γαλλία του 17ου αιώνα συμβόλιζε την αγάπη και τον γάμο. | Βέρα γάμου από χρυσό 18Κ της σειράς Tiffany Classic.

Το εμβληματικό δέσιμο του διαμαντιού

Θα πρέπει να φτάσουμε στο 1886 για να παρουσιαστεί στο κοινό το πρώτο μονόπετρο δαχτυλίδι με το εμβληματικό «δέσιμο Tiffany», που έκτοτε αναδεικνύει στο έπακρο τη λάμψη κάθε διαμαντιού. Στα 134 χρόνια που μεσολάβησαν και με σημείο καμπής την περιώνυμη ταινία, τα μονόπετρα με την υπογραφή Tiffany & Co. έγιναν σύμβολο των πιο μεγάλων ιστοριών αγάπης ανά την υφήλιο και σημείο αναφοράς στις προτάσεις γάμου των celebrities, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων ετών το love story του Nick Jonas και της Priyanka Chopra. Ταυτόχρονα, τα κοσμήματα-έργα τέχνης του οίκου, αλλά και τα πολυπόθητα ασημικά του, αποτέλεσαν μερικά από τα πιο ισχυρά σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης, αλλά και ανελέητης αντιγραφής από τους ανά τον κόσμο αργυροχρυσοχόους.

Ο Nick Jonas έκανε πρόταση γάμου στην Priyanka Chopra στις 19 Ιουλίου του 2018, προσφέροντάς της ένα εντυπωσιακό μονόπετρο αξίας περίπου 170.000 ευρώ. Στην κεντρική φωτογραφία, η star του Bollywood και Miss World 2000 ποζάρει κατά τη διάρκεια του lunch party του οίκου Tiffany & Co. που έλαβε χώρα το φθινόπωρο του 2018 στο εμβληματικό κατάστημα της 5ης Λεωφόρου, ενώ στην ένθετη διακρίνουμε το επίμαχο δαχτυλίδι στον παράμεσο του αριστερού της χεριού.

Η αιώνια γοητεία της υπογραφής Tiffany

Πλέον, στην επίσημη ιστοσελίδα του οίκου δεν μπορούμε παρά να ξεχωρίσουμε το tab «Love & Engagement», που συγκεντρώνει τα υπέροχα μονόπετρα και τις βέρες που απευθύνονται σε όλους τους «έχοντες» ερωτευμένους, αλλά και τα σύγχρονα, ντιζαϊνάτα κοσμήματα – ήδη από τη δεκαετία του 1980 και με τη δημιουργική συμβολή της Paloma Picassο είχε αρχίσει να καλλιεργείται ένα παράλληλο, πιο «επαναστατικό» σχεδιαστικό προφίλ. Την ίδια στιγμή, διατίθενται προς θαυμασμό και πώληση χίλια δυο άλλα κομψοτεχνήματα, από «βασιλικά» σερβίτσια που αποτελούν πολυπόθητο δώρο γάμου μέχρι μοντέρνα γυαλιά ηλίου, ντιζαϊνάτοι κουμπαράδες, αρώματα, ακόμα και… λινές χειροπετσέτες, οι οποίες τιμώνται στα 140 ευρώ και επιτρέπουν στον καθένα να συμμετάσχει στο όνειρο της κατοχής ενός αντικειμένου με την υπογραφή Tiffany & Co..

Το ύψους περίπου 27 εκατοστών λούτρινο αρκουδάκι από μοχέρ, βαμβάκι και πολυεστέρα με την απλικαρισμένη ασημένια καρδιά στο στήθος τιμάται στα 500 ευρώ και αποτελεί ιδανικό δώρο για νεογέννητα.

Πόσο πάει το δαχτυλίδι;

Ένα απλό ζευγάρι βέρες από χρυσό 18Κ θα σας κοστίσει 1.600 ευρώ, ενώ τα περισσότερα μονόπετρα κυμαίνονται ανάμεσα στις 40.000 με 80.000 ευρώ.

Yes I Do Fact: Ο οίκος πέρασε σε μια νέα εποχή όταν στην εκπνοή του 2019 ανακοινώθηκε η εξαγορά του από τον γαλλικό όμιλο LVMH, στoν οποίο ανήκουν τα μεγαλύτερα luxury brands του κόσμου, όπως η Louis Vuitton και η Moët & Chandon.

*Όλες οι τιμές που αναφέρονται στο άρθρο ισχύουν για αγορές από το www.tiffany.fr.

Must Read:

Tiffany & Co. | Πρωτότυπα δώρα βάπτισης με την υπογραφή του αμερικάνικου οίκου πολυτελείας

Voyeurisme: 7 νέα items που κλείνουν μέσα τους το όνειρο ενός παραμυθένιου γάμου

7 ιδέες για τα πιο ξεχωριστά δώρα γάμου, ever

Most Popular:

Αληθινή μαρτυρία: «Τι μετανιώνω -και τι όχι- που έκανα τον γάμο μου μέσα στην πανδημία»

Αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι: Πώς θα κάνεις τον γάμο σου να μοιάζει βγαλμένος από νησί

Το #1 wedding free press της χώρας στην πόρτα σας! Εξασφαλίστε τώρα τη δική σας ετήσια συνδρομή στην έντυπη έκδοση του Yes I Do με ένα κλικ εδώ.